تبلیغ کالای ایرانی در رسانه‌ها تسهیل شود

 

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تحقق شعار تولید ملی و مصرف کالای داخلی را نیازمند ورود رسانه‌های گوناگون به موضوع دانست و خواستار تسهیل تبلیغ کالای ایرانی در رسانه‌ها شد.

جواد آرین‌منش در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری خانه ملتنامگذاری سال‌ها به یک شعار خاص را اقدامی فرهنگی دانست و گفت: مهم ترین اتفاق در عملیاتی شدن شعارهای سالانه، نهادینه شدن آن در فرهنگ عمومی کشور است و بنابراین موضوع تولید ملی، کار، تلاش و مصرف کالای داخلی یک اقدام فرهنگی به شمار می‌رود.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: وارد کردن یک کالای خارجی به کشور آثار فرهنگی دارد زیرا همراه با ورود آن، عناصر فرهنگ بیگانه نیز را وارد فرهنگ خود می‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه اقدامات فرهنگی برای مصرف کالای ایرانی، یک ضرورت است، نقش رسانه‌ها در این مسیر را جدی توصیف و تصریح کرد: تولید آثار هنری، فیلمهای سینمایی، نوشتن مقالات، نگارش کتاب و حتی ارائه کارهای هنری در قالب هنر نمایش و تئاتر و امثالهم می‌تواند شعار سال ۱۳۹۱ را در جامعه نهادینه کند.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس با اشاره به شعار «ایرانی کالای ایرانی بخر» که در سال‌های قبل بیان می‌شد، توضیح داد: این جمله دارای یک پیام فرهنگی است؛  یعنی اگر مردم ما می‌خواهند مشکل اشتغال در داخل کشور حل شود، باید به جای مصرف کالای چینی، به سمت خرید کالای ایرانی بروند زیرا مصرف کالای ایرانی یعنی ایجاد اشتغال برای فرزندان کشور.

آرین‌منش تصریح کرد: کسانی‌که دغدغه بیکاری دارند باید توجه کنند مادامی‌که مصرف کننده تولیدات خارجی باشیم و بر میزان واردات افزوده شود، فرصت‌های شغلی در کشور خود را از دست می‌دهیم و به اعتقاد من تفهیم این مطلب، حرکتی فرهنگی است که رسانه‌ها باید انجام دهند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس همچنین درباره ممنوعیت تبلیغ کالای خارجی در رسانه‌ها بخصوص رسانه ملی گفت: یکی از راهها برای تحقق شعار تولید ملی،  تسهیل تبلیغ کالاهای ایرانی است؛‌ مثلا اگر هزینه تبلیغ کالای تولید داخل بیست درصد کالای خارجی باشد، یعنی شرایط سهل تری برای معرفی کالای ایرانی فراهم کردیم؛ لذا رسانه‌ها از ابعاد گوناگون می‌توانند در این زمینه موثر باشند.


 

/ 0 نظر / 15 بازدید